Når TV2 er i gang med sin artistgalla lørdag kveld, får de god hjelp av rundt 70 personer ute i Sørlandsparken. Frivillige fra ulike bedrifter og organisasjoner skal ta i mot telefoner fra folk som ønsker å støtte SOS-barnebyer.
Bredbåndsfirmaet Homenet stiller sine lokaler og sitt utstyr til disposisjon lørdag. Espen Nilsen er leder for kundetjenester og har forberedt seg:
– Vi har gjort klart et ganske stort teknisk anlegg for å ta i mot masse samtaler. Den biten med å ta i mot samtaler ser vi ikke som på noen stor utfordring.
Når TV2 starter sin sending klokka 21.40, må mannskapet være beredt ved telefonene:
– Vi tror det blir veldig hektisk når vi må ta i mot tusenvis av samtaler på et par timer.
Espen Nilsen har merket at de ansatte setter pris på å være med på innsamlingsaksjonen:
– Det er veldig mange her som er unge og vanligvis ikke bidrar så mye med frivillig arbeid. De er med og hjelper til, og det synes de er veldig bra. Dessuten er det fint å bidra med noe vi er gode på. Det blir veldig givende å kunne hjelpe til på en litt annen måte enn det vi vanligvis gjør med bare å putte penger på en bøsse.
Strategien for å takle de hektiske timene i telefon er klar:
– Vi har sørget for godt med pizza, kaffe og brus!
Hør intervju her:
[soundcloud url=»https://api.soundcloud.com/tracks/196816849″ params=»color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false» width=»100%» height=»166″ iframe=»true» /]