KRS247.no

NAV Kristiansand har lenge opplevd at det er veldig få som ønsker å si sin mening om tilbudet de får ved kontoret. Leder Elisabeth Engemyr mistenker at mange tror det tar veldig lang tid.

– Jeg har flere ganger stått i ekspedisjonen og spurt folk om de ville gjennomføre undersøkelsen og da er det noen som sier de ikke har lyst eller tid. Det er sånne unnskyldninger de kommer med, sier Engemyr til KRS247.

Hun sier at det egentlig ikke er en ganske komplisert undersøkelse.

– Den foregår på datamaskinen og er til og med tilgjengelig på seks språk, så den burde være tilgjengelig for alle, sier lederen som ønsker å understreke viktigheten av at de får inn svar.

Elisabeth Engemyr, leder NAV Kristiansand (Foto: Kristian Risanger)

Elisabeth Engemyr, leder NAV Kristiansand (Foto: Kristian Risanger)

– Vi ønsker å lettere kunne sammenligne oss med andre kommuner i Vest-Agder, i tillegg til de største kommunene. For vi ser at mindre kontorer scorer bedre enn større kontorer, slik er det bare, sier Engemyr.

Hun har troen på at den økte oppmerksomheten og fokuset på disse undersøkelsene kan føre til at svarandelen i år vil komme opp mot det de må ha for å ha et skikkelig grunnlag.

– Det er ofte slik at når folk blir oppmerksomme på noe, så gjør de det, sier Elisabeth Engemyr.

[soundcloud url=»https://api.soundcloud.com/tracks/231333639″ params=»color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false» width=»100%» height=»166″ iframe=»true» /]