LOS er blant de bedriftene i Norge med høyest kundetilfredshet og lojalitet. Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over 20 år målt disse to tingene, og strømleverandøren er på 19. plass blant 182 målte bedrifter.

Det er femte året på rad at selskapet rykker oppover på listen. Thorbjørn Laundal er ansvarlig for marked og kommunikasjon i LOS, og han mener at mye av suksessen ligger i det første møtet med bedriften.

Markeds- og kommunikasjons-direktør i LOS Thorbjørn K. Laundal. | Foto: LOS

Markeds- og kommunikasjons-direktør i LOS Thorbjørn K. Laundal. (Foto: Pressebilde LOS)

– Det handler jo om at kundene skal føle seg ivaretatt, hørt og sett når de kontakter oss – at de ikke har lang ventetid og at de får løst det problemet de sitter med så raskt som mulig, sier Laundal til KRS247.

Blant målte strømleverandører kommer selskapet på 2. plass. Laundal legger ikke skjul på at selskapet akkurat nå lever godt med tallene.

– Vi er jo blant kremen nå, når man er blant de 20 beste. Så er det enormt sterke merkenavn som ligger oppi der. Flytoget, Tine og Finn og sånne ting. Store nasjonale merker som ligger der. Det er gøy å sette foten inn i døra der og si «Hei, her er vi».

[soundcloud url=»https://api.soundcloud.com/tracks/262461736″ params=»color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false» width=»100%» height=»166″ iframe=»true» /]