Annonse

Forbrukerrådet; – Vent litt


Forbrukerrådet ber forbrukere som er rammet av bruddet mellom Discovery Norge og Telenor om å ikke gjøre drastiske ting nå.

Regiondirektør Forbrukerrådet i Agder, Eirik Nyberg

Regiondirektør Forbrukerrådet i Agder, Eirik Nyberg

– Hvis det er vesentlige endringer fra det man har inngått en avtale om, enten i pris eller innhold, så kan man si opp avtalen. Det kan man gjøre umiddelbart, sier Eirik Nyberg.

Han er områdedirektør i Forbrukerrådet i Agder. Han vil ikke nødvendigvis råde folk til å si opp avtalen man har med leverandøren.

– Det blir en skjønnsvurdering om man har noen økonomiske rettigheter. Det kan jo tenkes at noen er kritisk avhengig av de kanalene som er forsvunnet, og da må inngå internettabonnement for å få de inn. Da kan det tenkes at de har krav på å refundert de utgiftene.

– Hva med prisreduksjon?

– Det er absolutt en mulighet, men det blir et vanskelig regnestykke. Du har kanskje 50 kanaler, hvor én er viktig for deg. Det kan du påstå, selv om det ikke er sant. Da får du i utgangspunktet 1/50 tilbake, og det blir jo ikke store summer vi snakker om da.




Annonse
Legg igjen en kommentar

Har du en mening om denne saken?

KRS247 ønsker en åpen og saklig debatt. Her kan du fritt komme med dine synspunkter, men vi krever en respektfull og saklig tone og ber om at du holder deg til sak. Trakassering, hatske utfall og trusler aksepteres ikke. Vi forbeholder oss retten til å forkorte, redigere og fjerne innlegg. Du må bruke ditt egentlige navn, falske profiler vil bli utestengt. Før du publiserer - tenk gjennom at mange kan se hva du skriver.

kommentarer