Annonse

Plateanmeldelse: Oakland Rain – «Bathroom Floor»

Tvillingsøstrene Maren og Charlotte Wallevik Hansen kalte seg tidligere The City. Nå gir de ut musikk under navnet Oakland Rain. Foto: Aleksander Ramsland

Onsdag 28. januar slapp folk/pop-gruppa Oakland Rain fra Kristiansand sin nyeste single «Bathroom floor».

Tvillingsøstrene Maren og Charlotte Wallevik Hansen (18) utgjør gruppa Oakland Rain som tidligere het The City. Da The City gikk på scenen lente publikum seg tilbake, lukket øynene og nøt de fantastiske stemmene deres. Men hva skjer når The City blir til Oakland Rain og lager singelen «Bathroom floor»? Vel, resultatet er hvertfall unikt, sassy og spennende – til og med dansbart i motsetning til tidligere egenskrevne låter.

Sassy stil
Oakland Rain gir publikum et bredt lydbilde med flere instrumenter vi ikke har hørt dem sammen med før. Mange ville kanskje ikke gått så hardt ut som «ny artist». Fallhøyden er for stor om noe går galt. Dette driter jentene i, drar til studio, gønner på og resultatet er fantastisk. De mestrer den nye sjangeren både instrumentalt og med vokal. Den sassy stilen kler dem, og la oss inderlig håpe de tar den med seg når de nå lager sitt første album.

Annonse
Legg igjen en kommentar

Har du en mening om denne saken?

KRS247 ønsker en åpen og saklig debatt. Her kan du fritt komme med dine synspunkter, men vi krever en respektfull og saklig tone og ber om at du holder deg til sak. Trakassering, hatske utfall og trusler aksepteres ikke. Vi forbeholder oss retten til å forkorte, redigere og fjerne innlegg. Du må bruke ditt egentlige navn, falske profiler vil bli utestengt. Før du publiserer - tenk gjennom at mange kan se hva du skriver.