Strømleverandøren LOS går inn som hovedsponsorer for strandfesten Palmesus i Kristiansand. Gjennom samarbeidet ønsker LOS å bli mer relevant for unge og mer urbane målgrupper i begynnelsen av tyveårene, heter det i en pressemelding.

– Gjengen bak Palmesus har over flere år bygd opp noe helt unikt i norsk og skandinavisk sammenheng. Med sitt solide fotfeste blant yngre og mer urbane mennesker er de en god partner for LOS som ønsker øke attraktiviteten i denne målgruppen, sier Geir Tønnesland, administrerende direktør i LOS i pressemeldingen.

Flere sørlendinger

Et felles mål for Palmesus og LOS er å få flere Sørlendinger på festivalen. Mens østlendinger og andre er tidlig ute med å sikre seg billett drøyer vi sørlendinger helt til det ofte er for sent.

– Sammen med Palmesus skal vi prøve å få opp andelen sørlendinger gjennom forskjellige sponsoraktiviteter. Hva LOS konkret skal gjøre vil imidlertid ikke Tønnesland røpe enda.
Palmesus har lykkes godt i sponsormarkedet de siste årene, og har i økende grad jobbet med store og nasjonale merkevarer.

– Likevel har det vært en klar ambisjon om å ha regionen bak oss i form av flere lokale partnere og flere regionale deltagere. Med LOS ombord føler vi at vi tar et stort skritt i den retningen, sier Leif Fosselie, styreleder i Palmesus.