Annonse

LOS: – Kan ikke drive butikk med null i påslag


Foto: Statnett

På mandag lanserte Forbrukerrådet portalen strømpris.no som skal gjøre det enklere å velge strømleverandør og sammenligne tilbud hos de ulike selskapene. Men LOS er skeptisk til om informasjonen er helt til å stole på.

Markeds- og kommunikasjons-direktør i LOS Thorbjørn K. Laundal. (Foto: Pressebilde LOS)

Markeds- og kommunikasjons-direktør i LOS Thorbjørn K. Laundal. (Foto: Pressebilde LOS)

– Vi ser at flere av de som kommer best ut, opererer med et påslag på null kroner, og du kan jo ikke drive butikk lenge ved å ikke tjene noe på det. Vi har ikke sett at sånne tilbud varer lenge uten at det vil komme noe ekstra på sikt, sier markedsdirektør hos LOS, Thorbjørn Laundal til KRS247 og viser til at flere av de tilbudene som kommer best ut på listen ikke pleier å ligge ute særlig lenge.

– Vi oppfordrer kundene til å gå inn og sammenligne og legge inn de kriteriene de selv synes spiller en rolle, men folk må være oppmerksomme på at de kan oppleve å bli flyttet til andre tilbud ved en såkalt stille aksept, sier Laundal.

Han ønsker portalen velkommen, men hadde sett at den tok mer hensyn til andre aspekter også enn bare pris og trekker frem flere ting som strømselskapet gjør utenom å levere strøm.

– Vi gir jo tilbake mye av overskuddet til eierkommunene, støtter opp om det lokale næringslivet og har ulike arrangementer, sier direktøren.




Annonse
Legg igjen en kommentar

Har du en mening om denne saken?

KRS247 ønsker en åpen og saklig debatt. Her kan du fritt komme med dine synspunkter, men vi krever en respektfull og saklig tone og ber om at du holder deg til sak. Trakassering, hatske utfall og trusler aksepteres ikke. Vi forbeholder oss retten til å forkorte, redigere og fjerne innlegg. Du må bruke ditt egentlige navn, falske profiler vil bli utestengt. Før du publiserer - tenk gjennom at mange kan se hva du skriver.

kommentarer