Den første tanken som slår mange når de skal kontakte strømselskapet eller andre offentlige instanser, er å plukke opp telefonen og ringe de. Men sjansen er større for at du blir sittende lenge i kø enn at du får løst problemet ditt raskere av selskapet.
– Pågangen til vårt kundesenter er veldig varierende, men det hender den blir såpass stor at du må vente en god stund før du får svar, sier Roald Mæsel fra LOS til KRS247.
Han ber folk se etter andre kontaktformer til selskapet og de fleste strømleverandørene og andre offentlige instanser har et eget brukerområde som populært er kalt «Min side».
– Hos oss så kan du ikke bare melde inn din målerstand via Min side, du kan også få en detaljert oversikt over strømforbruket over en lang periode. Du vil også kunne finne igjen fakturaer helt tilbake til 2009, så du slipper å ha de liggende i en skuff eller en perm og samle seg, sier Mæsel.
På de personlige sidene trenger du som oftest ikke å forholde deg til åpningstider, men det finnes en kanal til som flere og flere har begynt med som har omtrent de samme åpningstidene som telefonen, nemlig chat.
Hør mer om tipsene her.
[soundcloud url=»https://api.soundcloud.com/tracks/223035738″ params=»color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false» width=»100%» height=»166″ iframe=»true» /]