Det er høysesong for boligkjøp og -salg. Det er ofte nerver og massevis av spørsmål som preger prosessen med boligkjøp. Etter at DNB Eiendom lanserte sitt kjøpsårdgivning-pilotprosjekt har tilbakemeldingene vært enestående og unisone. Folk ønsker profesjonell hjelp med kjøp av bolig.
– Det er en ting man ikke gjør så ofte, det er store avgjørelser og det er snakk om mye penger. Vi vet at det er mange «eksperter» der ute. Kolleger, naboer, foreldre, svigerforeldre, det ene og det andre som mener noe og synser om noe men som ikke alltid har faktagrunnlaget helt riktig, sier Alex Modahl fra DNB Eiendom.
Han mener den tryggheten som rådgiverne gir, betyr mye for kundene. Tilbakemeldingene har vært utelukkende positive, i det som for mange er sitt livs viktigste valg. De to seniorrådgiverne som utgjør rådgiverne i pilotprosjektet hjelper boligjaktende å tolke informasjonen som er gitt, budstrategiske grep inn mot budrunden og andre vanskelige og enkle ting som man kommer borti når man er på boligjakt. Modahl tror tryggheten rådgiverne gir er det som gjør kundene så fornøyde.
– Man skaper en trygghet gjennom hele prosessen. At man forstår ord og uttrykk, at man forstår hva som skjer i hvilken rekkefølge og hva man bør gjøre på visning og undersøke nærmere før man legger inn bud til selger, forteller megleren.
Det er høysesong for boligkjøp og -salg, og Modahl beskriver markedet som litt mindre enn forventet, selektivt, men sunt. Hør hele intervjuet her.
[soundcloud url=»https://api.soundcloud.com/tracks/322854420″ params=»color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false» width=»100%» height=»166″ iframe=»true» /]