KRS247.no

Hvordan markedsfører du din bolig?

I lys av at en ny boligannonse gikk viralt, kan det være nyttig å vite hvilke muligheter man har til å markedsføre din bolig på internett når man skal selge. Det kan være veldig effektivt å gjøre ting korrekt.

Til tross for at særegne boliger av og til blir veldig mye omtalt i sosiale medier, vil nødig DNB Eiendoms Alex Modahl oppfordre folk til å gjøre boligen særere av den grunn.

– Det spørs om selgeren hadde tenkt at de bildene og den leiligheten skulle få så mye gratis oppmerksomhet, så jeg vet ikke om det var et bevisst valg. Det er jo en leilighet med særpreg, sier Modahl diplomatisk før han fortsetter.

– Det fungerer svært sjeldent, men du kan gjøre grep som gjør at du får mer oppmerksomhet ute på markedet.

Modahl mener det har skjedd en liten, stille revolusjon innen markedsføring de siste årene. Der man før stolte på den gamle avisannonsen har man fått en dreining inn på de digitale plattformene. I tillegg har det kommet produkter fra leverandørene som gjør det enklere å finne og nå de kjøperne som er mest aktuelle for boligen som skal selges.

– Jeg tror det er viktig å være litt nysgjerrig på den digitale markedsføringen. Den er veldig målrettet, gir stor trafikk, er ganske intensiv i den perioden den løper og treffer målgruppen spesielt godt. Det kan føre til at det kommer flere på visningen.

– Er det viktig å tenke over hvilke mennesker man treffer med annonseringen sin?

– Det er veldig viktig. Det vil øke kvaliteten på interessentene. Det er kjekt å vite at de rette menneskene kommer på visning.

Modahl vil ikke helt avskrive de mer tradisjonelle annonseringsmetodene. Skal man nå ut til den litt eldre garde, er fortsatt avisannonsering og de klassiske nettstedene som finn.no å anbefale.

Hør hele intervjuet her.

[soundcloud url=»https://api.soundcloud.com/tracks/311148583″ params=»color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false» width=»100%» height=»166″ iframe=»true» /]