KRS247.no

Henter værvarsel...

Historisk bra togtilbud

Strekningsleder på Sørlandsbanen og Jærbanen, Dag Brekkan, er veldig fornøyd med at både kundetilfredsheten og passasjertallene har økt ifølge nye tall fra NSB.

– Det er veldig flotte tall og det gjenspeiler i at vi har fått et mye bedre togtilbud på Sørlandsbanen enn vi noen sinne har hatt, sier Brekkan til KRS247 og viser til den endringen som ble gjort i desember da antallet avganger ble økt.

Dag Brekkan. Foto: Glenn Th. Faannessen

Dag Brekkan. Foto: Glenn Th. Faannessen

Det er 9,6 prosent flere som har tatt Sørlandsbanen iløpet av årets fire første måneder i forhold til samme periode i fjor. I tillegg har kundetilfredsheten for passasjerene som har tatt toget mellom Kristiansand og Oslo krøpet opp til 80 prosent.

– Vi kjører jo med tilnærmet totimers frekvens mellom Oslo og Stavanger og det liker kundene, og vi scorer også blant de høyeste i landet på service, men vi ser ikke på disse tallene som en hvilepute for vi skal bli enda bedre, forsikrer Brekkan.

Han mener det viktigste de kan gjøre for å bevare tilfredsheten hos kundene, er at togene går når de skal. Det er litt lavere tall for kundetilfredsheten på den nordlige delen av Sørlandsbanen, noe Brekkan tror skyldes alle periodene med buss for tog på grunn av oppgraderinger langs stasjonene på Jærbanen. En situasjon som også er tilfellet frem til midten av juli.

– Punktlighet er noe som er veldig viktig for veldig mange, og i tillegg skal vi se på om vi også kan bli bedre i toget. Så vi skal jobbe jevnt og trutt for å bedre de tallene, sier strekningslederen.