KRS247.no

Henter værvarsel...

Mer målrettet markedsføring

Skal du kjøpe eller selge bolig dukker det stadig opp nye måter å annonsere på. De tradisjonelle avisannonsene gjelder fortsatt, men i 2016 blir markedsføringen mer målrettet enn før.

– Det betyr at man når potensielle kjøpere gjennom de digitale plattformene. I 2016 vil vi både se tradisjonell markedsføring, men også nye interessante produkter, sier boligekspert Alex Modahl.

Alex Modahl (Foto: Helge Martin Markussen)

Alex Modahl (Foto: Helge Martin Markussen)

I korte trekk kan dette bety at den kjøperen som er rett for boligen du skal selge, får opp annonsen din på ulike plattformer. Er man en aktiv bruker av finn.no vil man få opp annonser hos for eksempel VG eller andre nettaviser. Det er ikke sikkert at personen har sett på boligannonsen din, men gjennom alt det andre personen har søkt på kommer din annonse opp som et forslag.

– Man kan matche mye mer direkte ut fra informasjonen som finn.no og meglerhuset sitter på, man bruker penger til markedsføring mer konkret. I en avis er det litt mer tilfeldig hvem man når, sier Modahl.

Skal du selge boligen din i år? Hør hele intervjuet om målrettet markedsføring:
[soundcloud url=»https://api.soundcloud.com/tracks/241567281″ params=»color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false» width=»100%» height=»166″ iframe=»true» /]